EFEKTYWNE KAMPANIE Z INFLUENCERAMI
I Influencer marketing to forma marketingu, która polega na promowaniu swojej marki/produktów przy współpracy z influencerami, czyli osobami, które z racji swoich wpływów i pozycji mogą wpłynąć na decyzje zakupowe swoich odbiorców.
W swoich podstawach influencer marketing to niejako połączenie tradycyjnych form marketingu z nowymi koncepcjami content marketingu.
W założeniu przypomina już znaną formy reklamy, gdy znana osoba (celebryta) poleca pewien produkt lub markę.
Zazwyczaj influencerzy budują swoją społeczność poprzez publikację treści zgodnych z jej zainteresowaniami, często przyjmując pozycję specjalisty w danej dziedzinie.
Treści zamieszczane przez nich w internecie nie zawsze jednak są specjalistyczne / eksperckie.
Niejednokrotnie jest to content prosty, mający charakter rozrywkowy.
Liczy się charyzma i siła wpływu na opinie oraz poglądy odbiorców, którzy uznają jego wiarygodność. Najczęściej twórcy internetowi są bliżsi swoim odbiorcom niż popularni, medialni celebryci.
Dzieje się tak dlatego, że internet skraca dystans między twórcą a odbiorcą.
Zazwyczaj followersi identyfikują się z influencerami, bo znajdują podobieństwa w stylu życia czy zainteresowaniach.
TikTok
YouTube
Wiele przedsiębiorstw zdało sobie sprawę, że współpraca z influencerami może być bardzo lukratywna i w krótkim czasie znacznie zwiększyć świadomość marki.
Promowane przez influencerów mogą być szczególnie produkty kosmetyczne i odzież, ale także hotele czy branża podróżnicza.
Odpowiednio dobierając przedstawiciela naszej marki daje możliwość pokazania produktu grupie osób w pożądanym wieku i z podobnymi zainteresowaniami.
Szczera opinia i pokazanie od A do Z sposobów wykorzystania produktu w różnych, często nieoczywistych sytuacjach, na pewno się marce opłaca.
Dzięki mechanizmowi społecznego dowodu słuszności i regule autorytetu słowa influencerów w określonych grupach docelowych są nierzadko znacznie skuteczniejsze niż duże, wysokobudżetowe kampanie reklamowe.
Miejsc do realizacji celów kampanii jest cały wachlarz – począwszy od klasycznych blogów, po Instagram, You Tube czy TikTok.
Wybór medium zależy od tego, do kogo kierujesz swój produkt lub usługę.
Influencerzy udostępniają konkretne statystyki: polubień pod postami, kliknięć w linki, procent zaangażowanych odbiorców (to, że wybrany profil obserwuje 20k osób, nie oznacza, że tyle osób aktywnie odbiera jego treści, dlatego warto znać stosunek liczby odbiorców do interakcji na profilu.
NIESTANDARDOWE KANAŁY DOTARCIA
Profile którymi zarządzają influenerzy to nie jedyne kanały dotarcia ponieważ jako osoby popularne bywają zapraszane oraz uczęstniczą w różnych eventach które oglądają tysiące a nawet miliony osób.
Wydarzenia takie naturalnie są filmowane oraz fotografowane przez inne media lub zwyczajnych świadków i rozpowszechniane różnymi środkami przekazu.
WYDARZENIA SPORTOWE
Jednym z elementów kampanii, którą przeprowadziliśmy, polegała między innymi na umieszczeniu tatuażu reklamowego na ciele zawodnika podczas gali sportów walki „freak fight” Fame MMA. Była to walka 2 vs. 2. Wszystkie cztery osoby walczące mają na TikToku ponad 18.5 miliona obserwujących!
.

Średnia ilość sprzedanych licencji na oglądanie gali Fame MMA to około 500 tysięcy.
Do tego kilkadziesiąt tysięcy osób ogląda wydarzenie na żywo.
Biorąc pod uwagę, że za każdą licencją kryje się nawet kilka osób oglądających wspólnie, reklama mogła dotrzeć łącznie do kilku milionów zarówno najmłodszych, jak i dojrzałych osób!